Vi gör avancerat CRM enkelt

Vi är specialister på att hjälpa företag att enkelt komma igång med Microsoft Dynamics 365. Vi har lång erfarenhet av att befria företag från CRM-system som begränsar eller är ett lapptäcke av olika system.
Avancerat CRM, fast enkelt.

VARFÖR ABSFRONT EASY?

1

Vi är 100% specialister på Microsoft Dynamics 365 och CRM

2

Absfront EASY är det enklaste sättet att få ett avancerat CRM på plats inom 30 dagar

3

Vi har många års erfarenhet i branschen

4

Vi är en nära samarbetspartner till Microsoft

5

Absfront EASY ger mätbar affärsnytta

6

Absfront EASY har enkel prissättning

7

Absfront EASY hjälper dig från enkel start till ett fullt integrerat CRM med Marknad, Sälj och Service

8

Absfront EASY har färdiga lösningar som ger tillverkande företag och tjänsteföretag ett integrerat CRM anpassat för den nordiska marknaden

9

Du får ett välbeprövat och säkert CRM som ständigt uppdateras och kvalitetssäkras av Microsoft och av oss

10

Vi är enkla att ha att göra med. Inga överraskningar!

Våra kunder

Säg hej till oss

Lotta Abrahamsson                        Delivery Manager

“Jag hjälper våra kunder med planering av de aktiviteter som ska utföras av vårt team. Mitt fokus är att ge kunderna en lösning som passar just deras behov och ambitionsnivå ”

Sebastian Merlöv                CEO / Success Manager

“Med mer än 17 års erfarenhet av CRM-lösningar baserat på Microsoft Dynamics 365 visar jag kunder hur de kan få mest värde utan att det kostar skjortan”

Vanliga frågor

Hur lång tid tar det att komma igång?

Att sätta upp CRM-lösningen och ge er grundutbildning tar 1-2 veckor.Omdu vill genomföra ett antal workshops med tillhörande konfigurationer tar det mellan 3-8 veckor beroende på vilket paket du väljer.

Du får alltid en tidplan som godkänns innan projektstart. Denna är anpassad efter er tillgänglighet.

Vilka positiva effekter kan jag förvänta mig?

Redan från start kan du se effekter av minskad administration då det är effektivare att ha gemensam kundinformation.

Genom att konfigurera och anpassa lösningen efter din verksamhet ger det bättre möjlighet att säkerställa rätt arbetssätt i CRM-processen men också möjlighet att bli pro-aktiv där lösningen hjälper användaren att fokusera på rätt saker i sin vardag.

Vad är Microsoft Dynamics 365 Sales?

Microsoft Dynamics 365 Sales är en av Microsofts affärsapplikationer som ingår i Microsofts Dynamics-familj.

Sales-modulen ger användare möjlighet att fånga nya Leads, driva affärsmöjligheter och att utveckla befintliga kunder över tid. Modulen är helt integrerad med Service, Marketing och alla andra produkter från Microsoft som Outlook, Teams och SharePoint.

Hitta inspiration på vad som är möjligt med Sales modulen på Microsofts webbplats: https://dynamics.microsoft.com/sv-se/sales/capabilities/

Vad är Microsoft Dynamics 365 Service?

Microsoft Dynamics 365 Service är en av Microsofts affärsapplikationer som ingår i Microsofts Dynamics-familj.

Service-modulen hjälper användare att hantera ärenden från kunder på ett kvalificerat sätt så att det är enkelt att kommunicera med kunden i flera kanaler och möjlighet att styra arbetssätt utifrån vilken typ av ärende som inkommer från kunderna. Modulen är helt integrerad med Sales, Marketing och alla andra produkter från Microsoft som Outlook, Teams och SharePoint.

Hitta inspiration på vad som är möjligt med Service modulen på Microsofts webbplats: https://dynamics.microsoft.com/sv-se/customer-service/capabilities/

Vad är Microsoft Dynamics 365 Marketing?

Microsoft Dynamics 365 Marketing är en av Microsofts affärsapplikationer som ingår i Microsofts Dynamics-familj och är helt integrerad i CRM.

Det är en komplett modul för digital marknadsföring som innefattar allt ifrån nyhetsbrev, formulär, landningssidor, undersökningar, eventhantering, Leadsscoring och automatiska flöden för att orkestrera kundresor baserat på hur kunden agerar.

All digital interaktion kan följas för att proaktivt upptäcka nya intresseområden hos kunder.

Hitta inspiration på vad som är möjligt med Marketing modulen på Microsofts webbplats: https://dynamics.microsoft.com/sv-se/marketing/capabilities/

Vad är Absfront Accelerator 365?

Absfront Accelerator 365 är en add-on utvecklad av Absfront. Med denna licensanpassas Microsoft Dynamics 365 till den nordiska marknaden. Accelerator ger också snabb start avvanligt förekommande konfigurationer. Absfront Accelerator 365 är fullpackad med smarta funktioner för tillverkande- och tjänsteföretag.Slipp onödiga konsulttjänster och få en lösning som passar dina behov utan krångel.

Använder Microsoft Dynamics 365 Artificiell intelligens?

Ja, AI används på flera sätt. Microsoft Dynamics 365 ger användaren förslag och påminnelser på aktiviteter som annars lätt glöms bort. AI:n ger också förslag på affärsmöjligheter som den bedömer ha bäst möjlighet att lyckas.

Pratar Microsoft Dynamics 365 med Office?

Ja absolut! Dels kan du enkelt skapa offerter, avtal och andra dokument direkt i Word från CRM-systemet men också fånga upp E-post, Möten och Uppgifter från Outlook in i CRM med några enkla knapptryck.

Pratar Microsoft Dynamics 365 med Teams?

Ja absolut!Under ett pågående Teams-möte kan du fårelevant information om kunden som du har möte.Du kan också enkelt koppla ihop information mellan Teams och Dynamics 365 så att du smidigtkan nå informationen på båda platser.

Pratar Microsoft Dynamics 365 med SharePoint?

Ja absolut!Du aktiverar det enkelt från CRM så lagras dokument, filer, etc från CRM i SharePoint.

Är det enkelt att integrera med vårt affärssystem?

Ja absolut! Om du har Business Central så är integrationen enkel att sätta upp. På Absfront har vi dessutom utvecklat färdiga gränssnitt mot ett antal andra affärssystem som gör det enkelt att koppla ihop systemen. Här kan du se vilka system vi har färdiga lösningar för

Kan Marknad, Försäljning och Service funka tillsammans?

Ja, det är styrkan i Microsoft Dynamics 365.Här är all data och alla funktioner integrerade. Beroende på vilken roll du har i företaget så har du en app som är anpassad för just dig.Om du är säljare, marknadsförare eller kundservicemedarbetare så får du ett skräddarsytt verktyg. Tillsammans hjälps ni åt att stötta kundens resa genom Marknad, Försäljning och Service.

Vad kostar det?

Betalningen är uppdelad i två moment. Först ett grundpris för att sätta upp CRM-systemet anpassat till verksamhetens behov av funktioner och utbildningar. Därefter tillkommer en månadsavgift med licenser per användare.
Här kan du se priser på våra paket för att enkelt komma igång.

Vad är det för bindningstider?

Här finns två val. Lägst pris får du om du binderlicenserna i 12 eller 24 månader. Du kan också välja att inte binda licenserna alls och då har du istället en uppsägningstid på två månader.

Upptäck affärsnyttan med CRM för ditt företag